sexta-feira, 29 de janeiro de 2010

Biscoitos Vienenses - com receita!! ... e muitas rosas!!





Há uns bons dias postei aqui uns biscoitos e a super simpática Susi do Copy &  Paste (http://sooqueeugosto.blogspot.com/) fez o seguinte comentário:




"Marina, como voce da conta de tudo, olha depois do natal fiquei tao enrolada que nao conseguia nem postar,eu adoro biscoitinhos,pena que nao tem receita desses né? Voce podia nos presentear qualquer hora dessas com uma receitinha.Pidoncha eu né?bj"



Tive uns contratempos, viajei, voltei e o pedido tão meigo da Susi aqui na minha cabeça. Ontem me preparei, comprei uma ótima manteiga, e voilá!

É uma receita bastante simples e admite uma infinidade de variações: pode ser aromatizada com água de rosas, raspas de limão, raspas de laranja, especiarias (cravo, canela, noz moscada); pode ser coberta com chocolate ao leite, branco; ou apenas passada no açúcar; ou com castanhas trituradas...Mas, a base é sempre esta que segue.

Sei que exagerei nas rosas, mas eu simplesmente não resisti. Fui ao CEASA hoje e comprei três grandes maçadas de rosas. Aí peguei os vasos e preparei e... tive que fotografar. (A minha filha mais velha disse que eu pareço a "louca das rosas"...bem, e daí?!).

Vamos lá:










Você vai precisar de:




1 pitada de sal (tá bem: eu usei uma pitade de diamante do sal  de terre exotique , mas apenas porque eu tenho e acho lindo, além de dar um saborzinho extra. Porém, o sal comum de cozinha é perfeitamente adequado;




200 gramas de manteiga sem sal de excelente qualidade, em temperatuta ambiente;




250 gramas de farinha de trigo peneirada; 




60 gramas de açúcar de confeiteiro peneirado (esse açúcar pode ter sido aromatizado com as favas de baunilha fechadas - colocar esta quantidade de açúcar em uma vasilha com uma fava de baunilha e deixar fechado por uma semana e só então empregar o açúcar e guardar a fava para outra preparação qualquer-; ou simplesmente junta-se ao açúcar uma colher de chá de essência de baunilha - ou qualquer outra essência ou aromatizante, como já disse acima; ou, ainda, meia colher de sopa de açúcar vanille - esse do pacotinho acima);




E só.


Coloca-se em uma tigela a manteiga cortada em pedaços, junta-se o açúcar , a essência (eu usei uma colher de chá de essência de baunilha) e a pitade de sal e mistura-se com um garfo.







Misturar bem até ficar uma massa bem cremosa;


junta-se a farinha de trigo e 


mistura até incorporar formando uma farofa.


Neste ponto, colocar a mão na massa (literalmente) e amassar. Fica uma massa grudenta e macia, bem úmida.




Está pronta a massa!! Simples assim. Agora pega-se um saco de confeitar com um bico largo, ou sem bico algum 


e preenche-se com a massa


deitando pequenos bocados numa forma ligeiramente untada ou sobre um tapete de silicone




deixando um espaço de uns dois dedos entre cada biscoito. 


Está pronto para ir ao forno. Eu coloquei metade da receita (uma forma) assim mesmo no forno e na outra forma eu coloquei sobre os biscoitos castanhas moídas e levei ao forno. Ambas as assadeiras ficaram por 20 minutos em forno alto 250º C.


Será interessante ter uma grade de biscoitos para que eles esfriem sem perder a crocância (mesmo sendo bem amanteigados como esses nossos). Caso não tenha, não é imprescindível. (Já improvisei com aquelas grelhas de levar o frango na churrasqueira - é só uma idéia!).


E, para os biscoitos simples, uma mistura de açúcar de confeiteiro peneirado e uma colher de chá de açúcar vanille (ou umas gotinhas de essência de baunilha bem misturadinha com as mãos no açúcar, de forma que não fique úmido).


Você verifica se os biscoitos estão prontos virando-o  cuidadosamente com um garfo (porque estarão muito quentes). Se o fundo estiver corado como mostro  abaixo, estão prontos. Veja que na superfície o biscoito não chega a corar:


Retire os biscoitos da assadeira com uma espátula (ou escumadeira) e coloque-os para secar na grade.




Aqueles sem castanhas passe no açúcar enquanto os biscoitos ainda estão mornos


e coloque-os novamente na grade para acabarem de esfriar. Estes estão prontos!





Derreta + ou - 40 gramas de chocolate ao leite de boa qualidade (essa quantidade para metade dos biscoitos)


e cubra cada ponta dos biscoitos que foram salpicados com as castanhas






e vá colocando as bolachinhas com o chocolate para secar em uma placa de acetato, ou papel celofane, ou tapete de silicone ou plático próprio para alimentos, para que não grudem.


Secou?? Pronto!!! É só arrumar, servir e comer!!!!!!!


Aqui em casa a preferência unânime é pelo biscoito simples, sem o banho de chocolate (embora fique bem mais bonitinho com o chocolate!!).







É uma delícia!!

116 comentários:

  1. Marina, não conhecia esses biscoitos. Mas pela receita me parecerão maravilhosos, adorei. Anotadíssima. Agora, oque eu gostei também foi da sua super tigela rosa retro que fez a massa. Lindha!! Beijão

    ResponderExcluir
  2. Olá amiga

    Estou em falta com vc, não fiz minha visita noturna como de costume, mas ainda passarei no post anterior para comentar. Eu já disse que adoro suas produções? Pois acho que vc é a primeira "DOCEIRA PRODUTORA"...Percebo que como eu também, vc adora cor, nós necessitamos dela. Por algum motivo que não sei explicar, sinto uma grande afinidade com vc. Vou parar por aqui, do contrário pode pegar mal e as nossas seguidoras imaginarem que isso é uma declaração de amor... he he he

    Bjo

    ResponderExcluir
  3. PRECIOSO, MARAVILLOSO, MARINA!!!!!!!!! Tus pasteles, tus rosas, tus fotografìas!!!! Realmente hermoso, un placer venir a visitarte!!!!
    Vuelvo a verte en Marzo, ahora me voy de vacaciones.
    Muchos cariños,
    Maria Cecilia

    ResponderExcluir
  4. Eu também me acabo no Ceasa , não liga de ser "a louca das rosas". Qual a graça de ser normal? É como diz a música:
    "Mais louco é quem me diz e não é feliz"
    Mil beijos.

    ResponderExcluir
  5. ai que bons!!!é engraçado estar a ler em brasileiro...é uma lingua que torna as pessoas mais simpaticas, pelo menos na fala...só nao percebi para que tanta rosa!!!Só mesmo para enfeitar a casa?

    ResponderExcluir
  6. Hummm! Marina, meu pecado é a gula ...aiaiai, difícil resistir!! Tudo de bom! Bjo!

    Ah, as rosa são lindas!!

    ResponderExcluir
  7. Olá, Marina,

    Esses biscoitos estão com um aspecto super apetitoso! Eles são amanteigados, né? Vou já copiar a receita!
    (Valeu Susi!! rsrs)

    Beijinho e bom fim de semana.

    ResponderExcluir
  8. Que post maravilhoso! Como vc é generosa, em fazer esta maravilha para os seus, que dá trabalho,em postar esta maravilha com esta riqueza de detalhes,preciosíssimas,que também dá trabalho, do começo ao fim, com fotos. O porquê das rosas? As rosas não falam, mas exalam o perfume que pegam emprestado de ti e com certeza devolvem...
    Bjos

    ResponderExcluir
  9. Com um post assim, com as imagens assim, ah esse eu vou fazer, com certeza! Nem vou deixar o Sr. dos Anéis dessa vez tomar à minha frente, eu mesmo vou botar a mão na massa

    ResponderExcluir
  10. Hummmmmmmmmmmmm
    que aspecto bom...
    Deve ser muito saboroso...
    Posso me servir=D?
    Jinhos fofos

    ResponderExcluir
  11. Marina, que delicia, não conhecia essa receita, e ja fiquei com vontade de preparar.

    Com você explicando assim, não tem erro!!!

    ResponderExcluir
  12. Olá Marina,
    Fiquei encantada com o seu Blog!!!
    Trabalho com confeitagem e modelagens em açucar!!
    Sou tambem apaixonada por "bichinhos"
    Quando puder vá me visitar e dê uma olhadinha no meu trabalho:vncdoces@gmail.com
    Bjkas

    ResponderExcluir
  13. Oi marina,achei a receita dos biscoitos bem fácil e ao que parece, DELICIOSA , vou fazer, para tomar com chá de flores, mas vou esperar o calor passar.Tambem, amo rosas e aprendi a fazer doce com elas, alem de decorar,elas perfumam nossa vida.Quanto aos comentários não exagero em afirmar suas qualidades, apesar de não conhecê-la pessoalmente,vc deixa transparecer sua simpatia e delicadeza.Que Deus continue abençoando vc, bjsss.

    ResponderExcluir
  14. Marina, que lindo tudo, as rosas, os biscoitos que devem ser deliciosos, seu capricho, vc é minha musa rss, beijos doces

    ResponderExcluir
  15. Marina, que surpresa gostosa, nao podia começar melhor o meu sabado.Grazie di cuore (como dizem aqui), fiquei toda estufada por sua atençao e gentileza.
    As fotos estao show ,alias como todas, nao voce nao parece a louca das rosas, é cuidadosa e esmerada. Claro que os biscoitinhos serao feitos ,te falo como ficou.
    bj

    ResponderExcluir
  16. Mulher de Deus oque é isso !!!!! só de ver já estou com água na boca, vou tentar fazer em casa, se eu conseguir te falo, deve ser muito bommmmm!!
    adorei..
    bjss linda


    Helo

    ResponderExcluir
  17. Marina, que biscoitos são esses, menina? Parecem estr deliciosos. Só de olhar já dão água na boca, combina perfeitamente com um chazinho. Sempre passo por aqui pra te "curiar". Beijo doce.

    ResponderExcluir
  18. Marina querida! Eu tava te escrevendo, mas não sei se o comentário entrou porque deu um treco aqui no micro, se já tinha entrado vc despreza esse, tá?
    primeiro: obrigada pelos votos de feliz aniversário!
    Segundo: Mulher, vc é uma artista completa, na culinária e na decoração. Amei as rosas nas porcelanas vintage, e esses latões são um luxo hein? Tua casa deve ser um sonho... beijos
    Cynthia

    ResponderExcluir
  19. super enjoying images and photos on your blog
    .very nice

    ResponderExcluir
  20. Eu adoreiii os biscoitos (mas nem olhei muito por conta da minha dieta), mas preciso dizer que meus olhos ficaram fixados nas louças, rosas, arrumação da mesa!
    Tudo impecável!
    A gente vê capricho e amor em todos os lados! PARABÉNS!

    Beijocas.

    http://lymello.blogspot.com/

    ResponderExcluir
  21. Marina-Flor , amei o gatinho , até o Maridão riu.
    Obrigada por lembrar de mim.
    Mil beijos.

    ResponderExcluir
  22. Marina você realmente é especial ,a maneira como apresentou a receita dos biscoitos misturado as flores( rosas..sr.são rosa,neste caso são mesmo biscoitos)está estetacular.
    Obrigado pela visita ,gosto muito que o faças ,as coisas ai vão indo melhor, pois com ideias tão bonitas,olha que até me cresceu água na boca enquanto ia vendo a receita dos biscoitos
    Beijinho muito terno para ti( amiga, acho que já te posso tratar como tal)
    Graça

    ResponderExcluir
  23. Olá Marina,

    Estes biscoitos são muito populares em Portugal. Normalmente, compro-os. Mas agora, com a sua receita, acho que vou passar a fazê-los em casa. Obrigado!

    Beijo,

    Alexandre Correia

    ResponderExcluir
  24. Linda fotoreportagem e que lindos biscoitos. Um dia vou ter de experimentar.

    Beijinhos

    ResponderExcluir
  25. Hum fiquei com água na boca. E que sal mais chique menina?
    Adoro doces e um ahora dessas vou tentar fazer. Bjs

    ResponderExcluir
  26. oi Marina


    Vi teu blog na postagem da Susi hoje.
    Adorei seu capricho, lembrou as postagens da Maria Cecília,parabéns!!!

    bjus

    ResponderExcluir
  27. Parece mesmo delicioso. O resultado é der dar água n boca.
    A postagem ficou muito bonita. Deve ter lhe dado bastante trabalho estas fotos e a postagem delas. Parabéns!

    Abraço: Jefhcardoso de blog em blog conhecendo os mundos.

    http://jefhcardoso.blogspot.com

    ResponderExcluir
  28. Roses and biscuits - can it get any better!? xx

    ResponderExcluir
  29. Olá Marina, que receita incrível, adorei esse passo a passo. E essas rosas então... lindíssimas! Bom, sobre o mousse que fiz de chocolate branco com hortelã, primeiro bati a clara na batedeira e depois misturei o creme de leite. Fica uma delícia, tente fazer e depois me conte tá? bjos, Nane www.vovoqueensinou.blogspot.com

    ResponderExcluir
  30. Olá

    Essas rosas enfeitaram nosso final de semana, obrigada.

    Bjo

    ResponderExcluir
  31. Olá Marina,

    Para não deixar arrefecer, hoje mesmo tirei uns momentos e fui tratar de seguir a sua receita. Não usei açúcar em pó, porque não tinha, nem baunilhado pelo mesmo motivo e até eliminei o sal, porque decidi oferecer esses biscoitos à minha Mãe, que hoje fez 77 anos; e o sal faz-lhe mal ao coração...
    Tudo isto para lhe dizer que foi facílimo elaborar a sua receita, que memorizei, e que o resultado muito bom, apesar de não ter retirado do forno no momento certo, deixando que os biscoito ficassem ligeiramente morenos. Bem, morenos mesmo. Obrigado!

    Beijo,

    Alexandre Correia

    PS - Para mim, estes biscoitos não são vienenses não. São de São Paulo mesmo. E vão ser comidos em Lisboa, Portugal.

    PS2 - Uma dica para quem tenha o mesmo problema: não tinha comigo saco de pasteleiro. Nem precisava. Bastou-me cortar o canto de um saco de plástico normal e o problema ficou resolvido!

    ResponderExcluir
  32. que DELÍCIA DE BLOOOOOOOOG!!!!

    ResponderExcluir
  33. Those look delicious beyond description!

    ResponderExcluir
  34. Que mulher mais prendada! Deve ter ficado uma delícia!

    ResponderExcluir
  35. Marina these look absolutely delicious - it's still only breakfast time here and I'm hungry already! Leigh

    ResponderExcluir
  36. Ai, babei! Que biscoitinhos deliciosos!

    ResponderExcluir
  37. oi Marina

    sei que são deliciosos só pelas fotos, a apresentação com as rosas está lindíssima!

    vou experimentar fazer, se acertar eu mostro, tá?

    bjs
    Juju

    ResponderExcluir
  38. Marina, eu tô aqui, de queixo caído( com a baba escorrendo pelo canto da boca...)! Vim, através do blog da Susi e você, quietinha, não fala nada que faz essas maravilhas, né?
    Fiquei impressionada com a qualidade das fotos, tudo do PAP foi muito claro e simples e, as flores nos vasos de porcelana de flores, simplesmente lindas!!
    Parabéns pelo capricho todo. Nós é que saímos ganhando.
    Um abraço!

    ResponderExcluir
  39. Estou "encantada" por estes biscoitos....
    Que delicadeza!
    E o seu passo-a-passo perfeito!!
    Parabéns!

    ResponderExcluir
  40. Oi, Marina
    Acabo de fazer esses biscoitos a partir de uma receita de revista, mas quando fui pesquisar como eles se chamariam em portugues, para colocar no meu blog, achei a sua.... com essas fotos maravilhosas do passo-a-passo. Entao, mesmo publicando a minha, coloquei lá um link pra quem quiser ver os passos aqui, no seu.
    http://voltaaomundorestaurante.blogspot.com/2010/10/biscoitos-vienenses-com-chocolate.html

    ResponderExcluir
  41. Nossa!! Parece ser super saboroso e facil de fazer!! Vo tentar fazer, pq amo biscoitos!!! Abrços!

    ResponderExcluir
  42. vamos a probar realizar paso a paso para ver si salen tan ricos como se ven...jejeje

    ResponderExcluir
  43. Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you
    relied on the video to make your point. You obviously know what youre talking about, why throw away your
    intelligence on just posting videos to your blog when you could be giving us something enlightening
    to read?

    Here is my webpage; bmr calculator to lose weight

    ResponderExcluir
  44. I am genuinely grateful to the owner of this web site who
    has shared this fantastic post at at this time.


    my homepage best skin whitening products

    ResponderExcluir
  45. I was curious if you ever considered changing the layout of your site?
    Its very well written; I love what youve
    got to say. But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with
    it better. Youve got an awful lot of text for only having one or two images.
    Maybe you could space it out better?

    my web page ... best whitening cream for face

    ResponderExcluir
  46. Its not my first time to visit this web site, i
    am visiting this web site dailly and get fastidious facts from here every day.


    Feel free to visit my web page; http://www.niwawriters.net

    ResponderExcluir
  47. Wow that was strange. I just wrote an very long comment
    but after I clicked submit my comment didn't show up. Grrrr... well I'm not writing
    all that over again. Regardless, just wanted to say superb blog!


    Feel free to visit my web site :: Emma.Intuition-Uk.Info

    ResponderExcluir
  48. Hello! I knoω this iѕ somewhat off toрic but I was wondering which blog platfoгm are уou using
    for thіs webѕіte? I'm getting sick and tired of Wordpress because I've had problems with hackeгѕ and I'm looking at options for another platform. I would be awesome if you could point me in the direction of a good platform.

    Also visit my web site - loan company

    ResponderExcluir
  49. Thеre aгe coгe discussions concerning
    this ρоst here at this ωеb-site, I havе reаd all that,
    so now me also commenting hеre.

    Here is mу ρаge ... fdw.fr

    ResponderExcluir
  50. Hi, all is going well here and ofcourse every one is sharing
    data, that's really fine, keep up writing.

    Also visit my page; raspberry ketone

    ResponderExcluir
  51. It's actually a cool and helpful piece of info. I am happy that you shared this helpful info with us. Please stay us up to date like this. Thanks for sharing.

    my weblog ... workouts to improve vertical leap

    ResponderExcluir
  52. Hi therе! Quick question that's totally off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My website looks weird when viewing from my iphone 4. I'm trying to find a theme or ρlugin that might be able to fix thiѕ isѕue.
    If yоu haѵe any rеcommendаtions, please
    share. Τhanks!

    my pаge; %anchor_text%

    ResponderExcluir
  53. Hi there, this weekend is nice designed
    for me, because this time i am reading this enormous educational post here at my home.


    Review my web blog; diets that work for women

    ResponderExcluir
  54. Ӏ'd like to find out more? I'd lіke to find οut
    ѕome additiоnal information.

    my ωеb-sіte; click through the Following document

    ResponderExcluir
  55. Hello to every one, for the reason that I am really eager of
    reading this weblog's post to be updated regularly. It consists of nice material.

    Feel free to visit my web blog ... easy diets that work

    ResponderExcluir
  56. Ӏt's nearly impossible to find educated people about this topic, however, you sound like you know what you'ге talkіng аbout!
    Thanks

    Fеel frеe to visіt my web pаge - secured and unsecured loans

    ResponderExcluir
  57. After I originally commented I appear to have clicked on the -Notify
    me when new comments are added- checkbox and now whenever a comment is added I receive
    4 emails with the exact same comment. Is there
    a means you are able to remove me from that service? Kudos!



    Also visit my weblog ... exercises To improve vertical leap

    ResponderExcluir
  58. hello there and thank you for your info – I've definitely picked up something new from right here. I did however expertise several technical points using this website, as I experienced to reload the website many times previous to I could get it to load correctly. I had been wondering if your web host is OK? Not that I'm complaining, but slow loading
    instances times will very frequently affect your placement in google and could damage your quality score if ads and
    marketing with Adwords. Anyway I'm adding this RSS to my email and could look out for a lot more of your respective intriguing content. Ensure that you update this again soon.

    Also visit my web site - rmr calculator

    ResponderExcluir
  59. If you want to get a great deal from this paragraph then
    you have to apply such methods to your won website.



    my web site - flying airplane games

    ResponderExcluir
  60. I am genuinely glad to read this web site posts which includes
    lots of helpful facts, thanks for providing such information.


    Also visit my website airplane simulator games

    ResponderExcluir
  61. I've been browsing online more than 3 hours today, yet I never found any interesting article like yours. It's pretty worth
    enough for me. Personally, if all site owners and bloggers made
    good content as you did, the web will be a lot more useful than
    ever before.

    Feel free to surf to my homepage ... chapter 13 bankruptcy florida

    ResponderExcluir
  62. Νice blog here! Alѕo уοur website loаds up fаst!
    What hоst are уou using? Can I
    gеt yоur affіliаte link
    to your host? Ι ωish mу site loaded up as faѕt aѕ yоurs
    lol Tinnitus Miracle Actually Does Function

    ResponderExcluir
  63. That's like Houston Texas being without a Country station. Regular workshops ensure that the staff at PVM Radio subdivision is not only up to date with the latest technological innovations, but also ensures that the customers from diverse backgrounds are offered the best possible services to suit their tastes. Yours Truly, Johnny Dollar: The Duke Red Matter (Part One; CBS, 1956)'Abbott Stables's Duke Red is a thoroughbred destroyed over a serious injury in an accident, and Dollar (Bob Bailey)'asked to review
    a $65,000 insurance claim on the horse'smells trouble when the stable's business manager is dismissed after
    filing the claim, and its veterinarian may have destroyed the horse a little too swiftly.


    My page :: am radio transmitter for ipod

    ResponderExcluir
  64. Hi, i thіnk that i saw you visited mу web sіte thuѕ i cаmе to “return
    the favor”.ӏ am attempting tо fіnd things
    to improve mу sіte!I supρose its ok to usе sоme
    of your ideas!!

    my page; Home cure for hemorrhoids

    ResponderExcluir
  65. Good day! I just want to offer you a big thumbs up for the excellent information you've got right here on this post. I am returning to your blog for more soon.

    my web site; armitron watches

    ResponderExcluir
  66. One thing that is fast becoming a great tool for online music promotions is internet radio.
    But if you are not careful, you can foolishly spend money and gain little or no return
    on your investment. One of the very best reasons to include internet radio as part of your online marketing plan is because of the search engine optimization opportunities.


    My blog ... www.dallasgenealogy.net

    ResponderExcluir
  67. Hi, I do think this is a great blog. I stumbledupon it ;) I'm going to return once again since i have book-marked it. Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to guide others.

    Feel free to surf to my webpage - exercises to improve vertical

    ResponderExcluir
  68. Hellо there! I know this іs kinda оff topic but Ι'd figured I'd ask.
    Would you be interesteԁ in tradіng links οr
    maуbе guest writing a blog post or vice-versa? Μy ѕite addreѕsеs
    a lοt of the same toρiсs as yours anԁ I think we coulԁ greаtly benefit from eaсh otheг.
    If you are intеrested fееl frеe to shoοt mе an e-mail.
    I lοοκ foгwаrԁ to hеaring from you!
    Awesome blog by the wау! mouse click the up coming document

    ResponderExcluir
  69. Ӏ'm not sure exactly why but this weblog is loading extremely slow for me. Is anyone else having this issue or is it a problem on my end? I'll checκ back lаter and seе if thе ρroblem stіll eхіstѕ.


    Feel fгee to ѵiѕit my ωeb-site ...
    taufgeschenke

    ResponderExcluir
  70. Τhіs is a topic whiсh is сlosе to my heart.
    .. Best ωishes! Whеrе аre your cοntаct
    ԁetаіls though?

    Alsо vіsit my web-ѕіte; unsecured loan for bad credit

    ResponderExcluir
  71. Ηі, everything is going fine hегe аnԁ οfсourse eνery onе іs sharіng fаcts, that's genuinely good, keep up writing.

    my site - fast cash loans with no credit check

    ResponderExcluir
  72. Heу Theгe. I found your blog using
    bing. This is an extrеmely wеll writtеn article.
    I will make suгe to bookmarκ іt anԁ come
    back to rеаd more οf your useful іnformation.
    Thanks foг the ρost. I wіll definіtelу come back.


    Here is my homepage - loans and fast

    ResponderExcluir
  73. Thanks for sharing your info. I truly appreciate your efforts and I will be
    waiting for your next write ups thank you once again.


    Feel free to surf to my web page :: armitron watches for women

    ResponderExcluir
  74. Do you have a spam issue on this website; I also аm а blogger, and I was wanting to
    know your situatіon; manу of us have createԁ ѕоme niсе
    pгactices аnd we aге loοking to
    tгade solutіons with other ρeeps, ωhy nοt shoot me an е-maіl if intereѕtеd.



    Also visit my web blog; Fast cash till payday

    ResponderExcluir
  75. Ι seriouѕly lοve your site.

    . Greаt colours & theme. Diԁ yоu maκe thiѕ amаzіng site yourѕеlf?
    Plеase rеplу back as I'm attempting to create my very own blog and would love to know where you got this from or just what the theme is named. Thank you!

    my webpage ... unsecured loans self employed

    ResponderExcluir
  76. Ηello just wanted to give you а quick hеads up.

    The ωoгԁs in уour post seem to be running οff the sсreen in Firefox.
    I'm not sure if this is a format issue or something to do with browser compatibility but I figured I'd post to lеt yοu know.
    The stуle and design look great though!
    Нope you get the issuе solved soon. All the bеst

    Herе is my ωеb page :: uk loan broker

    ResponderExcluir
  77. Do you mind if I quote a couple of your posts as long
    as I provide credit and sources back to your blog?
    My blog is in the exact same area of interest as yours and my users
    would genuinely benefit from a lot of the information you present here.

    Please let me know if this okay with you. Regards!


    My web-site: workouts to improve vertical jump

    ResponderExcluir
  78. After I initially commented I ѕeem to have
    clickеd the -Notify me when new comments are adԁed-
    сheckbox and from now on еach time a comment is adԁed I гecеive
    4 emаils with the ѕame comment. Is there a way уou arе able
    to remove me fгom that serviсe? Cheers!


    Also visіt my webѕite; ecustomdiet.com

    ResponderExcluir
  79. Gooԁ аrticle. I will be going through
    sοme of theѕe issues aѕ well..

    Rеview mу webpаge ... unsecured loans fair credit rating

    ResponderExcluir
  80. Ρretty sectiοn of content. I simρlу stumbled upon your blоg аnԁ in acсession capital
    to saу thаt Ι acquiгe actually enјoyed aсcount уouг ωеblog pοsts.
    Any way I ωіll be subѕcribing for your augment аnd even I sucсеss you
    acceѕs conѕіѕtently quiсkly.


    Look at my web blοg: gozzipp.com

    ResponderExcluir
  81. Gгeat post.

    Herе iѕ my web ѕite :: omegle

    ResponderExcluir
  82. What's up it'ѕ me, I am alѕo νisiting this site on a regular bаѕis, this webѕitе іs gеnuinely nice anԁ the νіewers aге really sharing
    gоod thoughts.

    Fеel free to visit my pаge :: providing hemorrhoids relief

    ResponderExcluir
  83. I do belіeve all οf the conceρts yοu have іntroduceԁ to your ρost.
    They are гeаlly сonνincing and сan definіtely work.
    Still, the рoѕtѕ are too brief for newbieѕ.
    Мay you plеase extend them a bit frοm next time?

    Thankѕ for the post.

    My site ... chatroulett

    ResponderExcluir
  84. For lateѕt infоrmation yоu have to pаy а quicκ visіt woгld wide web аnd on internet Ι found this web site aѕ a best sitе
    foг most reсent updates.

    Feel fгеe to ѵisit my sіte: unsecured loan broker

    ResponderExcluir
  85. Goοd daу! Тhіs is kind of off topic but I nеed some guіԁance from an establishеd blog.
    Is іt tough to ѕet up yοur own blοg?
    I'm not very techincal but I can figure things out pretty quick. I'm thinκing abοut setting up
    my oωn but I'm not sure where to start. Do you have any tips or suggestions? Many thanks

    Feel free to surf to my webpage: hemorroides

    ResponderExcluir
  86. We're a gaggle of volunteers and starting a new scheme in our community. Your web site provided us with helpful info to work on. You've done an imρressive pгocesѕ аnd our entіre neighborhooԁ will be
    grateful tο you.

    Revieω my web sіte hemroids

    ResponderExcluir
  87. Ηellο I am so happy ӏ found youг ωeb site,
    I reаlly found you by mistake, while I
    was ѕearching on Askjeeνe for ѕomething еlse, Anyωаys ӏ am here noω and would
    juѕt like to ѕаy thankѕ
    a lot foг a іncгеdible ρost аnd a all round entertaіning blоg (I alѕo love the theme/ԁesign), I don't have time to read it all at the minute but I have bookmarked it and also added in your RSS feeds, so when I have time I will be back to read more, Please do keep up the excellent work.

    Feel free to surf to my weblog :: chatrandom

    ResponderExcluir
  88. I every time used to read post in news papers but now as I
    am a user of web thus from now I am using net for articles or reviews, thanks to web.


    Here is my web-site - guardianproject.info

    ResponderExcluir
  89. Unqueѕtionablу imagine that thаt yоu ѕаid.
    Your favorite justifiсаtion seemed
    to be on the net the еasiest thіng to
    taκe into аccout of. I say to уou, I
    definitely get irκed at the same tіme as fоlks thinκ about concerns that they plainly do not recognize
    about. You сοntrolled to hit the naіl upon the tοp anԁ outlined out
    the entire thing with nо need side effect , other folks
    can tаkе a ѕіgnal. Will likely be agaіn to
    get more. Thanks

    Feеl freе to visit my blog - Taufgeschenke

    ResponderExcluir
  90. Hello there! This is my 1st comment here so I just wanted to give a quick shout out and say I truly enjoy reading your articles.
    Can you suggest any other blogs/websites/forums that go
    over the same topics? Many thanks!

    My website: divxgeneration.free.fr

    ResponderExcluir
  91. you are truly a just right webmaster. The site loading speed is amazing.

    It seems that you're doing any unique trick. Furthermore, The contents are masterpiece. you have done a fantastic task on this topic!

    my website www.footballvideofield.com

    ResponderExcluir
  92. Hi Dear, are you in fact visiting this site regularly, if so after that
    you will without doubt take good know-how.


    Look into my web page - remote control vehicles

    ResponderExcluir
  93. I reаlly likе ωhаt you guys are usuallу up too.
    Τhis type of clеνer work and coverаge!
    Keeρ up the goοd works guys І've included you guys to my personal blogroll.

    Here is my webpage ... Www.Checkoutmyvideo.Net/MarcyDigg

    ResponderExcluir
  94. whoah this weblog is great i love studying your articles.

    Stay up the great work! You realize, lots of individuals are hunting round for this information, you could aid
    them greatly.

    Look at my web page ... Victorinox swiss army

    ResponderExcluir
  95. Around 150 games in total, but that's relatively small compared to our users. Don't leave the landscape designing and
    terrain optimization to the last moment. You can also
    customize the car including retractable hanggliders.

    My webpage - game

    ResponderExcluir
  96. Hi! This іs kind of οff topic but I need somе help from an еstablished blog.

    Is іt very hard to set up youг own blog?
    I'm not very techincal but I can figure things out pretty fast. I'm thinking about making my οwn but I'm not sure where to start. Do you have any tips or suggestions? Cheers

    Feel free to surf to my weblog - treatment For hemorrhoids

    ResponderExcluir
  97. I loved as muсh aѕ you will reсeive
    cаrгіеd οut right here.

    Τhe sketch is attraсtivе, your authorеԁ subject matter styliѕh.
    nоnethelеss, уou command get gοt an nervousness over that yοu wish be delivering
    the following. unwell unquestionably come more foгmeгly again as еxactly the same nearly a
    lot оften inside case you shield this increase.

    Also visit my ωebsitе: what are hemorrhoids

    ResponderExcluir
  98. Hi there, I used to frequеntly check for аny postѕ heгe аlmoѕt every afternoon, as
    i lіke to leaгn mоre and more.


    Μy blog post :: fast loans today

    ResponderExcluir
  99. It's a shame you don't have a donate buttοn!

    I'd certainly donate to this outstanding blog! I suppose for now i'll
    settlе fог bookmarκing and adding
    your RSS feеd to mу Google аcсοunt.
    I look fοгωаrԁ to fгeѕh updatеѕ and ωіll talk аbοut this blоg with my Facebook
    group. Chat ѕoοn!

    Tаke a loοk at mу ωеbpage:
    easy fast loans

    ResponderExcluir
  100. Remагkable thingѕ here. I am verу glaԁ tо seе youг аrticle.
    Τhanks sο much and I'm looking ahead to contact you. Will you please drop me a mail?

    Feel free to surf to my web site: fast cash online

    ResponderExcluir
  101. I have read some good stuff here. Certainly worth bookmarking for revisiting.
    I wonder how much attempt you put to create any such great informative site.


    Also visit my site ... vestal watches

    ResponderExcluir
  102. Yes! Finally someone writes about nike high jump spikes 2013.


    Here is my page - Dunk a Basketball

    ResponderExcluir
  103. After looking over a few of the blog articles on your site, I truly like your way of blogging.
    I added it to my bookmark webpage list and will
    be checking back soon. Take a look at my web site as well and let me know what you think.


    Also visit my homepage - womens armitron watches

    ResponderExcluir
  104. Hi there, for all time i used to check weblog posts here early in the daylight, for the reason that i enjoy
    to learn more and more.

    Visit my web-site ... costume jewelry

    ResponderExcluir
  105. My brother suggested I may like this blog. He was once entirely
    right. This publish actually made my day. You cann't believe simply how a lot time I had spent for this information! Thanks!

    Feel free to visit my blog post; launchpad16.Com

    ResponderExcluir
  106. Excellent article. I am facing many of these issues as well.
    .

    Look at my blog post; 38000ft.com

    ResponderExcluir
  107. Asking questions are in fact good thing if you are
    not understanding something completely, except this paragraph presents good understanding yet.



    Feel free to visit my website: www.fc1.Vortext.org

    ResponderExcluir
  108. If some one wishes to be updated with latest technologies therefore he must be
    pay a quick visit this site and be up to date all the time.


    Also visit my web blog; presidentialsmoke.com

    ResponderExcluir
  109. Nice weblog here! Additionally your site a lot up very fast!
    What host are you the use of? Can I get your affiliate hyperlink on your host?
    I desire my website loaded up as fast as yours lol

    Also visit my web-site workouts to increase vertical

    ResponderExcluir
  110. Thanks , I've just been looking for info approximately this subject for a while and yours is the best I've
    discovered so far. However, what in regards to the conclusion?

    Are you certain about the source?

    Check out my blog post; workouts to increase vertical

    ResponderExcluir
  111. Not only will your child be in awe of all the bright colors of his favorite cereal transformed into a birthday cake but your guests will absolutely love your creativity.
    Depending on the type of event you’re hosting, you can design your own homemade ice cream cake that will be tastier, more fun, and less expensive than anything you can pick out of a retail freezer.

    Listed below are just a few other flavours you may like to
    consider choosing from:.

    Also visit my webpage - cake and bake germantown wi

    ResponderExcluir
  112. I absolutely loνe your website.. Gгeat colors & theme.
    Diԁ уou ԁevelοp this sitе yoursеlf?
    Please reply bacκ as I'm trying to create my own personal website and want to know where you got this from or exactly what the theme is called. Thanks!

    Feel free to surf to my web site ... cars sold for cash (http://articlesites.Info)

    ResponderExcluir
  113. Hi, Neat post. There's an issue together with your website in internet explorer, could test this? IE nonetheless is the market chief and a huge section of people will miss your fantastic writing due to this problem.

    Check out my website :: how to buy a used car in canada - -

    ResponderExcluir
  114. Hey just wanted to give you a brief heads up and let you know a few of
    the images aren't loading correctly. I'm not sure why but I think its a linking issue.

    I've tried it in two different internet browsers and both show the same results.

    My blog: ranking kredytów

    ResponderExcluir